Wizualizacja mostu Południowego

Już wiemy jak może wyglądać most Południowy, który w przyszłości ma połączyć dzielnice Wilanów i Ursynów z Wawrem.

 

Docelowo ma to być płaska konstrukcja pozbawiona lin i pylonów. Wizualizacja przedstawia szare płyty zostaną uzupełnione ciemnoczerwonymi barierkami a suma liczby pasów wyniesie sześć – po trzy na kierunek jazdy. Nie jest to jednak ostateczna wersja mostu, gdyż w wakacje dopiero przeprowadzono odwierty mające na celu zbadanie miejsca gdzie ma zostać obiekt wybudowany. Koncepcję na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przygotowała firma DHV Hydroprojekt - podwykonawca przedsiębiorstwa Arcadis.

 

 

DHV Polska Sp. z o.o. 

Projektant: Bogusław Markocki
Weryfikator: Stanisław Makar
Wizualizacja: Lech Kolenkiewicz

Most Południowy będzie stanowić część Południowej Obwodnicy Warszawy, która ma znacząco usprawnić infrastrukturę w tej części stolicy. Trasa ma biec tunelem pod linią metra na Ursynowie przez ul. Przyczółkowską na Wilanowie. Stamtąd lewobrzeżna Warszawa zostanie połączona z dzielnicą Wawer, gdzie fragment obwodnicy docelowo przetnie ulicę Patriotów i tory kolejowe.

Wykonywane odwierty były jednym z elementów prac w zakresie opracowania dokumentacji projektowej w formie koncepcji programowej, która stanowi uszczegółowienie zapisów z decyzji środowiskowej – mówi Agata Brojanowska-Aleksandrowicz, rzeczniczka GDDKiA. - Planowany termin ogłoszenia przetargu w systemie projektuj i buduj na realizację dla dwóch etapów (tunel pod Ursynowem i most przez rz. Wisłę) to 12.2013r., natomiast trzeci etap - do węzła Lubelska (estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym) planowany jest do ogłoszenia w pierwszej połowie 2014r – dodaje.

Ostatecznie Południowa Obwodnica Warszawy ma w całości powstać do 2019-2020 roku, z kolei sam most w latach 2015-2018.

Warto odwiedzić